Facebook

Instagram

Zarges presenterar arbetsplattformar för tåg


2018-10-04

Zarges Takplattformar med utskjutbara plattformssegment för att stänga gapet mellan tåg och plattform.
Bild: Zarges
Zarges Takplattformar med utskjutbara plattformssegment för att stänga gapet mellan tåg och plattform.

ZARGES Trappor och monteringsplattformar för tillverkning och underhåll av tåg.
Bild: Zarges
ZARGES Trappor och monteringsplattformar för tillverkning och underhåll av tåg.

Trappor och plattformar är ett säkert och bekvämt sätt att nå alla delar av ett fordon vid tillverkning och underhåll av tåg. Mot bakgrund av detta presenterar Zarges, Europas marknadsledare för accessteknik, sina nya lösningar för arbets- och underhållsplattformar för tåg och andra spårburna fordon.

Intercity-tåg rullar upp till 1 500 kilometer per dag. Det krävs därför regelbundna tester för att säkerställa en problemfri drift. Utmaningen för underhållsföretagen är att kunna nå och bearbeta tågen på kortast möjliga tid - underifrån, vid dörrarna och på takytan. Accesslösningarna från ZARGES stöder användarna på ett antal olika sätt: produkterna har speciellt halkskyddade steg och är därför idealiska för snabb uppstigning och nedstigning. Stora plattformar med skyddsräcken runt om gör att underhållspersonal kan arbeta säkert. Vid behov kan man dessutom anpassa tillträdesleden med hjälp av höj- och sänkbara fasta steg och plattformar.

Universellt plattformssystem för tågtillverkning och slutmontering
Zarges erbjuder bland annat ett universellt plattformssystem. Underhållsföretag och tillverkare av järnvägsfordon och tåg kan använda modulsystemet så att kontur- och plattformshöjden på deras serviceplattformar utformas enligt deras egna individuella behov. Ett fast eller justerbart plattformssystem ger optimal åtkomst och en ergonomisk riktig funktion i alla relevanta monteringspositioner. Ytskiktet på plattformarna är tillverkade i halkskyddad Plywood som dessutom har en ljuddämpande effekt.

– Det finns en mängd olika varianter av järnvägsfordon. Olika accesslösningar krävs för varje modell vid produktion eller montering. Ibland är en standardprodukt tillräcklig, men i många fall krävs individuella speciallösningar, förklarar Patric Seger, vd för Zarges Sverige. Med vår expertis från konsultation till installation har vi redan kunnat hjälpa många kunder, däribland fler stora Svenska tågoperatörer.




Källa: Zarges


Skriv ut



Stort stöd för utbyggd tunnelbana


Stockholmare är mycket positiva till tunnelbana som färdmedel och ger också tydligt stöd för att tunnelbanan ska gå till Lidingö, Tyresö och Täby....

Läs mer
Mantena


RMV:s dotterbolag fahma beställer världens största flotta av bränslecellståg från Alstom

RMVs dotterbolag fahma utlyste ett anbud i hela Europa för 27 bränslecellståg. Nu...

Läs mer
Nordicmachine

SJ AB tar över driften av Öresundstågen


Under tisdagen meddelade de regionala trafikhuvudmännen som äger Ö...

Läs mer
SBS Betong 550

Upptåget kan bli del av Mälartåg

Johan Örjes (C), regionråd och ordförande i trafik- och samhällsutvecklingsnämnden.

En integrering av Upptåget med Mälartåg, det kan bli resultatet av det beslut som...

Läs mer
DLMASKIN550


Tågsemestra i Bergslagen under sommaren

För tredje året i rad erbjuder Tåg i Bergslagen sommarkortet, vilket gör det...

Läs mer
lännen

Norconsult förbättrar Kävlinge järnvägsstation


Norconsult har vunnit uppdraget att utreda möjligheten att förlänga plattformen och...

Läs mer

Mats Pettersson blir ny HR-direktör i SJ

Mats Pettersson blir ny HR-direktör i SJ.

Den 19 augusti börjar Mats Pettersson som SJ-koncernens nye HR-direktör. Han får...

Läs mer

Upprustning av tunnelbanan minskar framkomligheten för Stockholmarna

Byte av brobalkar på Söderströmsbron sommaren 2018.

Nu genomförs en omfattande upprustning av Stockholms tunnelbana. I upprustningen ingår...

Läs mer


Mest lästa

















Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)infrasverige.se
Annonsering
annons(at)infrasverige.se