Facebook


Instagram

Zarges presenterar arbetsplattformar för tåg


2018-10-04

Zarges Takplattformar med utskjutbara plattformssegment för att stänga gapet mellan tåg och plattform.
Bild: Zarges
Zarges Takplattformar med utskjutbara plattformssegment för att stänga gapet mellan tåg och plattform.

ZARGES Trappor och monteringsplattformar för tillverkning och underhåll av tåg.
Bild: Zarges
ZARGES Trappor och monteringsplattformar för tillverkning och underhåll av tåg.

Trappor och plattformar är ett säkert och bekvämt sätt att nå alla delar av ett fordon vid tillverkning och underhåll av tåg. Mot bakgrund av detta presenterar Zarges, Europas marknadsledare för accessteknik, sina nya lösningar för arbets- och underhållsplattformar för tåg och andra spårburna fordon.

Intercity-tåg rullar upp till 1 500 kilometer per dag. Det krävs därför regelbundna tester för att säkerställa en problemfri drift. Utmaningen för underhållsföretagen är att kunna nå och bearbeta tågen på kortast möjliga tid - underifrån, vid dörrarna och på takytan. Accesslösningarna från ZARGES stöder användarna på ett antal olika sätt: produkterna har speciellt halkskyddade steg och är därför idealiska för snabb uppstigning och nedstigning. Stora plattformar med skyddsräcken runt om gör att underhållspersonal kan arbeta säkert. Vid behov kan man dessutom anpassa tillträdesleden med hjälp av höj- och sänkbara fasta steg och plattformar.

Universellt plattformssystem för tågtillverkning och slutmontering
Zarges erbjuder bland annat ett universellt plattformssystem. Underhållsföretag och tillverkare av järnvägsfordon och tåg kan använda modulsystemet så att kontur- och plattformshöjden på deras serviceplattformar utformas enligt deras egna individuella behov. Ett fast eller justerbart plattformssystem ger optimal åtkomst och en ergonomisk riktig funktion i alla relevanta monteringspositioner. Ytskiktet på plattformarna är tillverkade i halkskyddad Plywood som dessutom har en ljuddämpande effekt.

– Det finns en mängd olika varianter av järnvägsfordon. Olika accesslösningar krävs för varje modell vid produktion eller montering. Ibland är en standardprodukt tillräcklig, men i många fall krävs individuella speciallösningar, förklarar Patric Seger, vd för Zarges Sverige. Med vår expertis från konsultation till installation har vi redan kunnat hjälpa många kunder, däribland fler stora Svenska tågoperatörer.




Källa: Zarges


Tipsa en vn Skriv ut



Svevia asfalterar landningsbanan på Kiruna flygplats under två veckor i sommar.  

Svevia asfalterar landningsbanan på Kiruna flygplats

Asfalten på Kirunas flygplats behöver bytas ut till följd av naturligt slitage....

Läs mer


Det är dags för landbroar

Som vi med glädje kunde konstatera i förra veckan ser vi äntligen rö...

Läs mer
Ulefos


Regeringen sätter fokus på förbättring av det svenska järnvägsnätet

Med hösten runt hörnet rivstartar Tågföretagen återgången till...

Läs mer
system-of-systems

Positiv utveckling och spännande innovationsnominering

Railway Metrics and Dynamics (RMD) omsättning har börjat ta fart och bolaget har under...

Läs mer


Företag vill se satsningar på infrastruktur och hållbara transporter

Transporterna väntas öka på vägar, järnväg och till sjöss under...

Läs mer


Sena besked har satt käppar i hjulen för tågtrafiken under T23

Under det senaste året har tågtrafiken i Sverige inneburit stora utmaningar fö...

Läs mer


SVEAB Järnväg får ytterligare uppdrag inom projekt ALEX

Efter att ha bytt två plankorsningar under projektets pilotfas har SVEAB Järnväg nu...

Läs mer


Vi rustar för den gröna omställningen

Godsjärnvägen har en avgörande betydelse för många svenska industrifö...

Läs mer


Infranord bygger ny bangård i Kiruna

Infranord har fått i uppdrag av LKAB att bygga en ny bangård i anslutning till...

Läs mer
Lokverkstaden i Långsele är strategiskt belägen vid norra stambanan. 

Höga krav på elmateriel i tuff järnvägsmiljö

Vibrationer, rörelse, damm och smuts gör att järnvägsfordon innebär en...

Läs mer


Svevia reparerar Torpabron i Lilla Edet

Torpabron över Slumpån längs E45 genom Lilla Edet behöver repareras. Svevia...

Läs mer


Mest lästa







Onninen






gardenor

HRC

industrinät
Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)infrasverige.se
Annonsering
annons(at)infrasverige.se