Facebook


Instagram

Norwegian utökar sitt partnerskap med Amadeus


2018-08-06

Bild: Norwegian

Norwegian vann nyligen, för fjärde året i rad, Skytrax utmärkelse "världens bästa lågprisflygbolag för långflygningar". Flygbolaget har högtflygande planer och ett stort fokus på att ge resenärer låga priser på långflygningar. Resesäljare har spelat en viktig roll i denna tillväxt och Norwegians långflygningsbokningar via Amadeus har haft en tillväxt på 110 procent sedan 2015.

För att bygga vidare på denna framgång meddelar Norwegian och Amadeus idag att de förnyat sitt partnerskap. Flygbolaget har tecknat ett distributionsavtal som ger Amadeus resesäljare tillgång till flygbolagets priser. Detta avtal inkluderar också nya Norwegian Air Argentina, som kommer operera i en region där flygbolaget nyligen fått godkänt på över 150 rutter. Flygbolaget kommer också börja använda Amadeus Customer Experience Management för att få mer relevant information om resenärerna, vilket gör det möjligt att driva mer individualiserade lojalitetsfrämjande program.

Det nära partnerskapet mellan de två företagen och användningen av ny teknik har varit avgörande för Norwegians tillväxt. Värdefull kunskap om resenärernas boknings- och betalningspreferenser från Amadeus resebyrånätverk har gjort det möjligt för flygbolaget att anpassa sin strategi och öka antalet bokningar. Faktum är att över 25 procent av Norwegians bokningar görs utanför Skandinavien. Flygbolaget har också kunnat ansluta resesäljare på ett enklare och mer effektivt sätt med Amadeus eTicketing-lösning.

– Som ett växande globalt flygbolag är det viktigt för oss att hålla kostnaderna nere och erbjuda attraktiva priser, säger Lars Sande, försäljnings- och distributionschef på Norwegian. På detta sätt kan vi öka antalet passagerare och lägga till de direktflyg som resenärerna vill ha. Det är alltid svårt att komma in på en ny marknad, där du inte är känd, och vårt samarbete med Amadeus har givit oss den teknik, de kontakter och de insikter vi behöver för att kunna växa vår verksamhet. Resesäljare, som representerar 20% av alla våra bokningar, är en viktig kanal för oss. Vi är glada över att ha förnyat och utökat vårt samarbete med Amadeus.

Det nya avtalet innebär att resesäljare kommer att få tillgång till riktade paketpriser. Dessa kombinerade erbjudanden inkluderar premiumtjänster och ger en bättre bokningsupplevelse för resenärer och resebyråpersonal, vilket bidrar till att stödja flygbolagets tillväxt.

– Vi är väldigt nöjda med att kunna stödja Norwegians långsiktiga tillväxtstrategi och vårt utvidgade avtal visar också på vikten av olika säljkanaler, säger Manuel Midon, ansvarig för flygbolag i Nord- och Västeuropa på Amadeus. Vi har arbetat nära Norwegian för att hjälpa dem att växa genom innovativ distribution och nya IT-lösningar. Vi har också försett dem med unika insikter från vårt omfattande resebyrånätverk, som gjort det möjligt för företaget att anpassa sin strategi baserat på lokala marknadsförhållanden.

Norwegian har också använt Amadeus Altéa Passager Service System (PSS) sedan 2010. Detta har hjälpt verksamheten att fungera smidigt och enhetligt på alla marknader, samtidigt som det ger flexibilitet och effektivitet för de resebyråer som säljer flygbolagets resor. Agenterna kan se flyginformation i realtid med en gemensam PNR, få omedelbar överblick över tillgänglighet och ändringar av sätet, samt spåra och ge service till kunder under hela resan.

Amadeus samarbetar med över 110 lågpris- och hybridflygbolag över hela världen, tecknade avtal med 12 nya flygbolag under 2017 och hade en genomsnittlig ökning av resebyråbokningar för lågpris- och hybridflygbolag på 11 procent under första kvartalet 2018.




Källa: Amadeus


Tipsa en vn Skriv ut





Hållbart flygbränsle – vilken roll spelar det i utfasning av fossila flygbränslen?

Förra året var investeringen från Amadeus Ventures i CAPHENIA, den framtida tillverkaren av hållbart flygbränsle (SAF), ett starkt exempel på Amadeus engagemang i...

Läs mer
Zinga


DHL Express och World Energy ingår globalt partnerskap för att påskynda reducering av koldioxid i flygbranschen med hjälp av hållbart flygbränsle (SAF)

Ulefos
<span>Stockholm Arlanda Airport.</span>

Swedavias trafikstatistik för augusti 2023

Under augusti månad fortsätter flygets återhämtning och för tredje...

Läs mer
Vattenfall
<span>SAS presenterar två flyglinjer från Danmark till Sälen/Trysil.</span>

SAS fortsätter sin satsning på Sälen/Trysil och lanserar två internationella flyglinjer till Scandinavian Mountains Airport

SAS presenterar två flyglinjer från Danmark till Scandinavian Mountains Airport. Man...

Läs mer
Zugol 550
Banljus Göteborg Landvetter Airport

Swedavia-projekt på IVA:s 100-lista över svenska innovationer med stor potential

Projektet SVART IRIS om effektivare flygledning utses till ett av de främsta...

Läs mer
<span>Stockholm Arlanda Airport.</span>

Sju regioner: Arlandas stationsavgift måste bort

Arlandas utveckling är avgörande för Stockholm-Mälarregionens och hela Sveriges...

Läs mer
<span>Inom Cargo City ska ett markområde om totalt 144 400 kvm utvecklas.</span>

Swedavia utvecklar Cargo City på Arlanda - nytt centrum för flygfrakt och logistik

Stockholm Arlanda Airport befinner sig i ett utvecklingsskede. I nära anslutning till...

Läs mer

Flygsimulator ska lyfta undervisningen


Nu får gymnasieeleverna på Sigtuna kommuns flygteknikutbildning testa cockpitmiljö...

Läs mer


Mest lästa







Onninen

Gen-monitoring






gardenor

HRC

industrinät
Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)infrasverige.se
Annonsering
annons(at)infrasverige.se