SJ och Epicenter utvecklar framtidens affärsresande


2017-02-07

I SJs lounge Epitrain kan Epicenters medlemmar både jobba och utbyta idéer med SJs medarbetare.
I SJs lounge Epitrain kan Epicenters medlemmar både jobba och utbyta idéer med SJs medarbetare.

SJ har inlett ett innovationsbaserat samarbete med Epicenter för att stärka SJs erbjudande av smarta digitala tjänster och kreativa lösningar för morgondagens affärsresor. Med konceptet SJ Epitrain vill SJ utveckla framtidens tågupplevelse med kundinsikt och digital interaktion som inspirerar och skapar affärer.

Tillsammans med Epicenter vill SJ fördjupa kundsinsikten och fånga nya idéer som stärker SJs erbjudande till affärsresenärer som ett klimatsmart, säkert och attraktivt resealternativ.

– SJ är ett av Sveriges mest hållbara och digitala bolag som dessutom är branschledande när det gäller digital marknadsföring och digital kundupplevelse. Därför är samarbetet med Epicenter och dess medlemmar helt logiskt. Med SJ Epitrain kan vi samverka med morgondagens affärsresenärer i ett innovativt och affärstimulerande sammanhang som gör relevansen i vårt företagsprogram ännu bättre, säger Peter Dahlqvist, chef för SJ Biz.

På Epicenter samlas ca 300 företag och ca 2000 medlemmar i en byggnad som rymmer flexibla kontorslösningar och tillfälliga projektmiljöer. Där finns både innovationslabb och utbildningsmöjligheter. En stor del av Sveriges digitala utveckling drivs från Epicenter där unga startup-bolag inom techindustrin kan bryta ny mark tillsammans med större och etablerade företag.

– Vi tycker samarbetet med SJ är oerhört spännande. Konceptet med Epitrain blir lite som syftet med hela Epicenter fast ombord på ett tåg. Miljön fylls av kreativa människor som tillsammans med SJ och andra partners skapar innovationer som kan lyfta framtidens tågresande till helt nya nivåer, säger Christoffer Granfelt, medgrundare SIME och Epicenter.

Källa: SJ