DHL Supply Chain utökar samarbetet med easyJet


2018-11-05

Bild: DHL

Ett år efter att DHL Supply Chain tog över markhanteringen på London Gatwick utökas uppdraget att gälla ytterligare två flygplatser, Bristol och Manchester. Från och med februari 2019 har DHL ansvaret för kundtjänst och logistik, inklusive passagerarankomst och bagage, bagagesortering, boarding, lastning och lossning av flygplan samt ledning och koordinering av tjänster från andra serviceleverantörer. Det innebär ansvar för markhantering av cirka 700 flygningar per vecka från Bristol och 500 från Manchester.

easyJet är det största flygbolager på Bristol Airport och flyger till populära resmål som Spanien, Portugal och Grekland samt har anslutningsflyg över hela Storbritannien. Och för närvarande är easyJet det näst största flygbolaget på Manchester Airport.

DHL:s förändringar har förbättrat kundupplevelse och punktlighet
– Vi är mycket nöjda med DHL-partnerskapet på London Gatwick. DHL Supply Chains team har genomfört värdefulla förändringar som har förbättrat kundupplevelsen och vår punktlighet. Vi är det största flygbolaget som flyger från Bristol, med cirka 5 miljoner passagerare om året och Manchester är en tillväxtmarknad för oss. Båda flygplatserna är viktiga för vår verksamhet och för vårt varumärke, därför valde vi DHLSupply Chain för att säkerställa att markhanteringen fungerar exceptionellt, säger Alberto Santamarta ,Head of Ground Operations på easyJet i Storbritannien och Europa.

Martin Willmor, Managing Director DHL Supply Chain i Storbritannien tillägger:
– Vi är väldigt stolta över de förändringar vi införde på London Gatwick och de resultat som de medförde för verksamheten. Flygplatserna i Bristol och Manchester är strategiskt viktiga för easyJet och tillsammans arbetar vi för att optimera prestandan. Vi ser framemot att välkomna våra nya medarbetare och att genomföra förändringar för att förbättra verksamheten, och framföralt för att ge easyJets kunder en riktigt bra reseupplevelse.

DHL Supply Chain tog över markhanteringen för easyJet på London Gatwick i november 2017. Under den tiden har företaget investerat i ny utrustning för att förbättra prestanda vad gäller tidsåtgång, för att minska kolodioxidutsläppen samt genomfört ett motivations- och träningsprogram för personalen som avsevärt minskat personalomsättningen.



Källa: DHL