Samarbete resulterade i kombinerad App för gästhamnar


2020-05-01

En skylt visar om du kan använda Appen i hamnen.
Bild: SALTO
En skylt visar om du kan använda Appen i hamnen.

Båtsäsongen börjar närma sig. Flera hamnar har börjat med platsbokning via appar för att underlätta för gästbåtar. Och även skapat större säkerhet i gemensamma utrymmen utan att behöva vara på plats för att lämna ut kort eller nyckel. I Holland har Blue Water App integrerats med SALTO KS - Keys as a Service - bokning, betalning och passerkontroll i samma app. 


SALTO KS är ett trådlöst, molnbaserat passersystem som inte kräver någon server eller kabeldragning och därför kan installeras på gemensamma utrymmen i hamnen.  Blue Water App är en molnbaserad online-boknings- och betalningsplattform, som förbinder båtar till marinor och dominerar den maritima världen sedan 2013. 

Från sitt kontor i Zwijndrecht arbetar teamet med att se till att över hundra marinor och mer än 75 000 båtar enkelt kan använda Blue Water-appen och få tillgång till marinor i Nederländerna och Belgien. I år började Blue Water App med en ny lösning som erbjuder en betaltjänst med en automatisk passerkontroll via SALTO KS. Denna nya tjänst kommer att utvidgas till andra marinor i Holland och i Skandinavien, Storbritannien, Tyskland och Medelhavet. Den kostnadsfria Blue Water-appen gör det möjligt att boka och betala för en plats i marinan från din telefon. Och inte bara en plats: Du kan till och med boka din middag eller beställa andra marinatjänster via appen. Om du ser rosa Blue Water App-skyltar i någon hamn, betyder det att du kan använda appen i denna marina.

Genom att integrera med SALTO KS satte Blue Water App sig på kartan som en marinbaserad bokningsplattform som erbjuder en komplett och integrerad lösning för betalnings- och passerkontroll.



Källa: SALTO