Facebook


Instagram

”Tippflak och plog på pickups är ett riktigt alternativ ”


2019-08-08

FC V2300E är en lätt och slitstark ledad snöplog för pickup, vars vingar går att röra på separat för att kunna rikta vingarna efter behov. Sanbbinfästningen gör plogens fast- och lösgöring snabb och lätt.
Bild: Ficon
FC V2300E är en lätt och slitstark ledad snöplog för pickup, vars vingar går att röra på separat för att kunna rikta vingarna efter behov. Sanbbinfästningen gör plogens fast- och lösgöring snabb och lätt.

Det menar Ficon, Finlands marknadsledande tillverkare av tillbehör för fastighetsskötsel och vägunderhåll speciellt designade för pick-up bilar och små hjullastare. Ficons snöplogar är slitstarka och har producerats anpassat för våra nordliga förhållanden. Dessutom är de både bekväma och effektiva att använda, så att intresset för att specialutrusta pickups med plog är kanske ingen ögonbrynshöjare.

I det snöiga Finland används utrustade pickups av både stora och små företag för att sköta vinterunderhåll av gårdar, industriområden, vägar och parkeringsplatser.

Att utrusta en pick-up bil med tillbehör för vägunderhåll och fastighetsskötsel är behändigt och ekonomiskt. Istället för att köpa ny traktor eller hjullastare, kan du behändigt utrusta dina nuvarande, eller nya pickups med snöplog, tippflak, sandspridare eller trycktvätt.

Tack vare snabbinfästningen kan Ficons plogar monteras och ta loss på ett tidseffektivt sätt. Det gör det möjligt att använda bilen till vanlig körning när plogen inte behövs. Tippflaket som monteras på bilens eget flak är mycket mångsidigt och kan till exempel användas till sandning på vintern tillsammans med sandspridare, eller till att köra jord eller löv under sommartid.

Den mest unika produkten är FC Hyvelblad som installeras under fordonet. Hyvelbladet användas för att jämna till packad is och snö på vintern, samt för att utjämna sand på sommaren. På vårvintern skrapar hyvelbladet fram den gamla sanden som smält in i isen, så att man inte behöver sprida ut ny sand varje gång. Detta sparar på kostnader och miljön.

Ficons plogar fungerar antingen hydrauliskt eller elektrohydrauliskt. De hydrauliska produkterna får sin drivkraft från en remdriven hydraulikpump som monteras i motorutrymmet. De fullhydrauliska produkterna är starka och passar utmärkt för professionell användning. Den alternativa elektrohydrauliken drivs med en elmotor som installeras antingen i bilen eller i plogen.



Källa: Ficon

Skriv ut





Idag börjar installationen av världens första trådlösa elväg för lastbilar och bussar

Smartroad Gotland påbörjar idag installationsarbetet för första sektionen av...

Läs mer
Maxi Grip

Ny trafiksäkerhetskamera på Torpabron ska rädda liv

Mellan 11 och 17 november sätter Trafikverket upp en ny trafiksäkerhetskamera på...

Läs mer
Zinga
Svevia förstärker bärigheten på två broar i Norrbotten. Bro över vid Edefors samt bro vid Tärendö.

Svevia förstärker broar för bättre bärighet

Svevia har fått uppdraget av Trafikverket att förbättra bärigheten av bro...

Läs mer
Zugol 550

Skanska bygger trafikplats för miljardbelopp

Skanska har, som en del av ett joint venture med ECCO III, tecknat avtal med New York State...

Läs mer
DLMASKIN550

Åtta nya trafiksäkerhetskameror söder om Storvik ska rädda liv

Trafiksäkerhetskamera.

Nu sätter Trafikverket upp åtta nya trafiksäkerhetskameror längs väg 68...

Läs mer
Vattenfall


Mest lästa


















Pacetell
Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)infrasverige.se
Annonsering
annons(at)infrasverige.se