Facebook


Instagram

Irish Ferries väljer Hogia Ferry Systems


2020-02-11

Bild: Hogia

Irish Ferries har valt att byta ut sitt nuvarande passagerar- och fraktbokningssystem och har tecknat ett avtal med Hogia Ferry Systems för att leverera sitt standardiserade bokningssystem BOOKIT. Irish Ferries är en del av Irish Continental Groupoch har fyra RoPax-fartyg och en höghastighetsfärja, som för närvarande kör två rutter över Irländska sjön samt en direktrutt mellan Irland och Frankrike.

‒ Vi kände redan från början att Irish Ferries och Hogia skulle bli bra samarbetspartners. Som alla i branschen förstår är det en utmaning att byta ut sitt bokningssystem. Det har varit många möten och besök under åren som slutligen ledde fram till vårt beslut. Vi är mycket säkra på att vi har fattat rätt beslut när vi valde Hogia och BOOKIT, säger Andrew Sheen, VD för Ferries Division på Irish Ferries.

Irish Ferries har för närvarande två separata system för sin passagerar- och fraktverksamhet. Nu ersätts dessa med en komplett lösning från Hogia Ferry Systems. Att sköta både passagerare och frakt i ett system kommer att förbättra och förenkla hanteringen. BOOKIT har ett omfattande API, som gör det möjligt för Irish Ferries att integrera all hårdvara och tredjepartsprogramvaror, vilket uppfyller både deras befintliga och framtida behov.

‒ Vi driver vår verksamhet i hård konkurrens och genom att investera i BOOKIT hoppas vi kunna förbättra vårt erbjudande och öka vår kundservice. Det nya systemet kommer att ge oss mer flexibilitet, förbättra vårt erbjudande och öka automatiseringen av vår hamnverksamhet. Vi kommer utan tvekan att se förbättringar både för våra kunder och vår personal, säger Andrew.

– Vi ser att fler och fler företag i branschen väljer att köpa ett standardsystem för att ersätta deras skräddarsydda eller egenutvecklade lösningar, säger Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems och fortsätter:
– Med ett standardsystem får man kontinuerlig produktutveckling, som gör att man klarar av att leva upp till de förväntningarna som finns i branschen utan att man själv behöver utveckla och underhålla den nya funktionaliteten. Enligt vår mening har vi det bästa API på marknaden, vilket kommer vara ovärderligt för Irish Ferries under detta implementeringsprojekt. Det kommer att ge dem möjlighet att välja bästa leverantör inom varje nisch och det kommer att underlätta arbetet med det stora antalet integrationer. Vi har ett bra team som tillsammans arbetat för att få den här affären, och även om vi har en period av hårt arbete framför oss är vi både glada och stolta över detta samarbetet.

Avtalet undertecknades i januari och rutter kommer att vara tillgängliga för bokningar i slutet av året. Passagerarsidan av verksamheten kommer att rullas ut i steg ett, följt av fraktverksamheten i steg två under 2021.



Källa: Hogia


Tipsa en vn Skriv ut



<span>Finncanopus anlände till Nådendal i Finland den 11 februari och döptes den 14 februari 2024. </span>
Finncanopus anlände till Nådendal i Finland den 11 februari och döptes den 14 februari 2024. 

Finncanopus dop fullbordade Finnlines gröna investeringsprogram om totalt 500 miljoner euro

Finncanopus, det andra av Finnlines två hybriddrivna frakt- och passagerarfartyg i Superstarklassen, döptes i Nådendal idag. Finnlines gröna investeringsprogram om 500 miljoner...

Läs mer
Zinga
Trelleborgs Hamn levererar fina siffror för 2023 

Trelleborgs Hamn levererar fina siffror för 2023

Europas bästa RoRo-hamn i Trelleborg har även under 2023 levererat mycket goda siffror,...

Läs mer
Ulefos
Svevia ska på uppdrag av Göteborgs hamn utföra en ut- och ombyggnation av en kajplats.  

Svevia utför ombyggnad av kaj vid Göteborgs hamn

Svevia ska på uppdrag av Göteborgs hamn utföra en ut- och ombyggnation av en...

Läs mer
Vattenfall
Stena Line - Dublin Port

Stena Line öppnar en ny fraktlinje från Dublin till Birkenhead, Liverpool

Stena Line bekräftade idag att företaget planerar att öppna en ny fraktlinje mellan...

Läs mer
Zugol 550


Nya risker när sjöfarten växlar över till batteridrivet

I februari förra året utbröt en storbrand på RoRo-fartyget Felicia Ace mitt...

Läs mer


Nu börjar utbyggnaden av nya Luleå Hamn

Luleå Hamn kan gå vidare och upphandla externa aktörer som kan vara med och...

Läs mer


Koldioxid från Dåva kraftvärmeverk kan bli grönt sjöfartsbränsle i ny metanolfabrik

Ramboll hjälper energibolaget Umeå Energi AB som tillsammans med Liquid Wind gör en...

Läs mer

Samskip öppnar kortsjötrafik mellan Island och APM Terminals i Göteborg

5 april anlöper för första gången det islandsägda rederiet Samskip APM...

Läs mer
Lastning av tåg i Umeå hamn på den intermodala kombiterminalen Hillskär.

Godsvolymerna via Umeås anläggningar ökade 2022

Färska siffror från Umeås anläggningar visar att mängden gods till och...

Läs mer
Dåva Kraftvärmeverk, Umeå Energi.

Liquid Wind inleder samarbete med Umeå Energi för etablering av elektrobränsleanläggning

En förstudie som Liquid Wind genomfört i samarbete med Umeå Energi visar att det...

Läs mer


Ökade godsvolymer i Göteborgs hamn – men ”shoppingfesten är över”

Det ansträngda läget i det globala transportsystemet som varit rådande under 2022...

Läs mer
Helsingborgs Hamn har en fullt integrerad kombiterminal och hanterar dagliga tågpendlar, nu med utökad kapacitet och service genom Green Cargo.

Green Cargo startar ny pendel från Helsingborgs Hamn

Green Cargos nya service ”banar räls” för högre kapacitet och snabba...

Läs mer


Viking Line väljer finsk flagg för Viking XPRS

Viking Line Abp har beslutat registrera sitt passagerarfartyg Viking XPRS i det finska...

Läs mer


Saab säljer Maritime Traffic Management

Saab avyttrar av sin MTM-verksamhet (Maritime Traffic Management) till fonder kontrollerade av...

Läs mer
Baltic Princess

Baltic Princess återvänder till rutten Stockholm – Åbo

Tallink Siljas fartyg Baltic Princess återvänder till linjen Stockholm-Mariehamn-Å...

Läs mer


Mest lästa







Onninen

Gen-monitoring






gardenor

HRC

industrinät
Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)infrasverige.se
Annonsering
annons(at)infrasverige.se