Facebook


Instagram

Viking Lines passagerare allt nöjdare: kundlojaliteten ökade med tio procent


2019-08-05

M/S Viking Grace och Amorella.
Bild: Viking Line
M/S Viking Grace och Amorella.

Fler än sex miljoner människor reser årligen med Viking Lines fartyg. Satsningarna på kundupplevelsen återspeglas i den stigande kundnöjdheten. Viking Lines högklassiga kundservice får särskilt gott vitsord.

År 2018 ökade kundlojaliteten bland Viking Lines passagerare med tio procent jämfört med året innan. Över hälften av passagerarna ger Viking Line högsta möjliga vitsord och skulle rekommendera Viking Line till andra. Kunderna berömmer särskilt den vänliga och hjälpsamma kundservicen på de Röda båtarna.

– Den yrkeskunniga personalen på våra båtar förtjänar ett stort tack för den förbättrade kundnöjdheten. Vi har satsat kraftigt på att utbilda personalen och introducera våra nya anställda i arbetet. Vi utnyttjar kundresponsen för att utveckla nästan alla aspekter som påverkar kundupplevelsen, från passagerarutrymmen till restauranger och underhållning, säger Viking Lines Senior Project Manager Mikael Paulinow.

Viking Line mäter kundnöjdheten året runt för att kunna vara lyhörd för kundernas önskemål. Utifrån siffrorna för början av 2019 ser detta ut att bli ett rekordår. Särskilt omtyckta är fartygen M/S Grace på rutten Åbo–Stockholm och M/S Cinderella på rutten Stockholm–Mariehamn. Också M/S Rosella har ökat kraftigt i popularitet bland kunderna.

– Kryssningar är övergripande upplevelser som påverkas av många olika faktorer. Kundens vilja att rekommendera oss till andra visar hur vi lyckats med vårt arbete. Vi är verkligen glada över den fina responsen, säger Paulinow.

För att mäta kundupplevelsen använder Viking Line bland annat indexet Net Promoter Score (NPS), som mäter passagerarnas kundlojalitet.



Källa: Viking Line


Skriv ut



APM Terminals Gothenburg har rekordlåg hanteringstid

Hos APM Terminals tar det i snitt 25 minuter för lastbilen att utföra sitt ärende på terminalen. Snittet i Europa ligger på 56 minuter.

APM Terminals Gothenburg har en rekordlåg hanteringstid på 25 minuter, jämfört med snittet i Europa som ligger på 56 minuter. Hanteringstid är den tid som det tar...

Läs mer
Zugol 550
Sjöfarstverkets sjö- och flygrädddningshelikopter i samarbete med Sjöräddningssällskapet.

751 fall av sjöräddning under maj – augusti 2019

751 fall av sjöräddning under perioden maj–augusti. Det är facit när...

Läs mer
Maxi Grip


Så flyttar vi transporter från väg till vatten

Mer gods behöver transporteras sjövägen snarare än landvägen. Det är...

Läs mer
Zinga
M/S Skåne på linjen Rostock-Trelleborg fick AI-assistenten installerad i början av oktober 2019.

Stena Line sjösätter AI-assisterade färjor

Under 2018 startade Stena Line ett pilotprojekt på färjan Stena Scandinavica för...

Läs mer
Vattenfall


PowerCell tecknar utvecklingskontrakt för marin nollemissionslösning med norska Havyard Group

PowerCell Sweden AB har undertecknat ett kontrakt med norska Havyard Group ASA avseende en...

Läs mer

Förbättrad brandsäkerhet på bilfärjor kan halvera antalet dödsfall

Det svenska forskningsinstitutet RISE har fått uppdraget att koordinera LASH FIRE, ett...

Läs mer


Viking Supply Ships AB saminvesterar i nya fartyg

Viking Supply Ships AB har i partnerskap med fonder som förvaltas av Borealis Maritime...

Läs mer


Mest lästa


















Pacetell
Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)infrasverige.se
Annonsering
annons(at)infrasverige.se