Facebook


Instagram

Viking Lines passagerare allt nöjdare: kundlojaliteten ökade med tio procent


2019-08-05

M/S Viking Grace och Amorella.
Bild: Viking Line
M/S Viking Grace och Amorella.

Fler än sex miljoner människor reser årligen med Viking Lines fartyg. Satsningarna på kundupplevelsen återspeglas i den stigande kundnöjdheten. Viking Lines högklassiga kundservice får särskilt gott vitsord.

År 2018 ökade kundlojaliteten bland Viking Lines passagerare med tio procent jämfört med året innan. Över hälften av passagerarna ger Viking Line högsta möjliga vitsord och skulle rekommendera Viking Line till andra. Kunderna berömmer särskilt den vänliga och hjälpsamma kundservicen på de Röda båtarna.

– Den yrkeskunniga personalen på våra båtar förtjänar ett stort tack för den förbättrade kundnöjdheten. Vi har satsat kraftigt på att utbilda personalen och introducera våra nya anställda i arbetet. Vi utnyttjar kundresponsen för att utveckla nästan alla aspekter som påverkar kundupplevelsen, från passagerarutrymmen till restauranger och underhållning, säger Viking Lines Senior Project Manager Mikael Paulinow.

Viking Line mäter kundnöjdheten året runt för att kunna vara lyhörd för kundernas önskemål. Utifrån siffrorna för början av 2019 ser detta ut att bli ett rekordår. Särskilt omtyckta är fartygen M/S Grace på rutten Åbo–Stockholm och M/S Cinderella på rutten Stockholm–Mariehamn. Också M/S Rosella har ökat kraftigt i popularitet bland kunderna.

– Kryssningar är övergripande upplevelser som påverkas av många olika faktorer. Kundens vilja att rekommendera oss till andra visar hur vi lyckats med vårt arbete. Vi är verkligen glada över den fina responsen, säger Paulinow.

För att mäta kundupplevelsen använder Viking Line bland annat indexet Net Promoter Score (NPS), som mäter passagerarnas kundlojalitet.



Källa: Viking Line


Skriv ut



Supereffektiv Wasaline-färja får Wärtsiläs Nacos Platinum-navigationssystem

Den supereffektiva Wasaline-färjan utrustas med ett omfattande paket av Wärtsilä-lösningar, inklusive navigations- och kommunikationssystemet Nacos Platinum.

Wasalines nya RoPax-färja, som för tillfället byggs vid Rauma Marine Constructions (RMC)-varvet i Finland, installeras med teknologikoncernen Wärtsiläs Nacos Platinum...

Läs mer
Elmia Infra
<span><span><span><span><span>Tankfartyget Soya III byggdes 1936, som Walleniusrederiernas första egna nybygge. Då fraktade hon soja. I dag är hon Walleniusrederiernas representationsfartyg och på torsdag bjuder hon ombord i Mariestad tillsammans med SJöfartskonvojen.</span></span></span></span></span>

Soya III besöker Motala på tisdag

Nu på tisdag den 17 september gästas Motala av Sjöfartskonvojen och fartyget Soya...

Läs mer
Maxi Grip
Thun Venern, världens mest miljövänliga produkttanker.

Världens mest miljövänliga produkttanker döps i Stockholm

Idag den 11 september döps den unika och klimatsmarta produkttankern Thun Venern vid...

Läs mer
Zinga

Viking XPRS passagerarantal i augusti slår alla tiders rekord

M/S Viking XPRS.

Den ökade efterfrågan på Tallinnresor syntes som en klar ökning i Viking...

Läs mer
Vattenfall

Arbetspraktik på Viking Lines fartyg ger unga musiker scenvana

M/S Viking Grace.

Studerande vid Åbo konservatorium får en praktisk inblick i musikerns arbete som en del...

Läs mer


EU-miljon till Helsingborgs Hamn

Pengarna ska användas till utbyggnad av IT-säkerhet och kommer från EU:s...

Läs mer

Digitalisering av Portsmouth International Port

Digitalisering ökar transportflödet i Portsmouth International Port.

Portsmouth International Port är Storbritanniens näst största kanalhamn. Hamnen...

Läs mer


Mest lästa



















Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)infrasverige.se
Annonsering
annons(at)infrasverige.se