Facebook


Instagram

När det viktigaste behöver komma fram – DHL går in som huvudsponsor för svensk damhockey


2019-09-10

Jonas Lindell, Mikael Stange, Angelica Lindeberg, Agne Bengtsson.
Bild: DHL
Jonas Lindell, Mikael Stange, Angelica Lindeberg, Agne Bengtsson.

Det är DHL Paket, den del av logistikjätten DHL som jobbar med privatpaket och e-handel, som blir huvudsponsor för den svenska damhockeyligan SDHL.
– På e-handelmarknaden har vi varit en underdog, så det känns kul att ha hittat en annan aktör i liknande position som vill göra den resa vi gjort. Nu hoppas vi kunna hjälpa svensk damhockey växa lika mycket som vi lyckats med, säger Jonas Lindell, vd på DHL.

Sponsorskapet innehåller flera delar:

+ Tre kronor för varje privatsålt paket går direkt till ligan

+ DHL utser varje månad ”Månadens leverans”, ett pris till den spelare som stått för den snyggaste assisten. Priset är en personlig tavla samt 5.000 kronor till valfritt CSR-projekt.

+ DHL ligger bakom priset till vinnaren av assistligan, ett stipendium värt 30.000 kronor.

+ DHL blir officiell logistikpartner, vilket innebär att hockeyligan erbjuds DHL:s fullständiga logistiktjänster.

+ + + DHL kommer även titta på andra sätt att hjälpa SDHL att växa, som till exempel genom att gemensamt se över möjligheten att ta fram ett biljettsystem och en fan-shop.

Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL, är mycket nöjd över samarbetet.

– Att för första gången ha en huvudsponsor som verkligen satsar på damhockeyn betyder oerhört mycket. Värdet i detta sponsorskap är väldigt stort för oss, och DHL har visat från första möte att de verkligen tror på damhockeyn och genuint vill hjälpa oss växa, säger Angelica Lindeberg.

DHL väljer sina sponsorskap noggrant. I Sverige samarbetar DHL med herrallsvenskan i fotboll, Vasaloppet samt SOS Barnbyar och på den globala scenen bland annat Formula 1, Manchester United, Bayern München, Rugby-VM och rockbandet Rolling Stones.

– Vi är väldigt stolta att kunna lägga till SDHL på den listan, och inte minst för att vi här kan bidra till att göra svensk idrott lite mer jämställd, säger Jonas Lindell.

DHL började med e-handel 2007 och är nu näst störst på marknaden. Via sajten dhlpaket.se kan privatpersoner skicka paket upp till 20 kilo inom Sverige och EU. I och med samarbetet är målet att många av DHL:s 8.000 anställda och kunder ska få möjligheten att se matcher på plats.

Att DHL väljer att satsa lite extra på assistligan ligger helt i linje med det interna mantrat ”När det viktigaste behöver komma fram”.

– Assistligan slog an en sträng hos oss direkt. För att nå framgång måste man samarbeta, och utan effektiva och öppnande framspelningar blir det inga mål heller. Det är precis som i logistikvärlden, är vi inte bra över hela banan så lyckas vi inte leverera. Dessutom gillar vi att lyfta fram de som kanske inte får rubrikerna i vanliga fall, säger Jonas Lindell.



Källa: DHL


Skriv ut





Transportföretagen tar plats i Centrala Försvarsmaktsrådet för att stärka kompetensförsörjningen

För att stärka arbetet inom transportnäringens kompetensförsörjning är det ett glädjande besked att Transportföretagen bjudits in att med två...

Läs mer
Vattenfall


Fler tankstationer med flytande gas i Norden – ny station invigd i Jönköping

Antalet tunga vägtransporter ökar i EU, samtidigt måste koldioxidutsläppen...

Läs mer
Maxi Grip


Fossilfritt i tanken minskar utsläppen för bränsletransporter

10 000 lastbilar per år levererar bränsle till kraftvärmeverket i Ö...

Läs mer

Haldex polisanmäler misstänkt företagsspioneri och dataintrång

Haldex har lämnat in en polisanmälan om misstänkt företagsspioneri och...

Läs mer

Chans till fördubblad produktivitet i delar av fordonsindustrin

Det finns potential att förbättra effektiviteten i produktionen av sätthärdade komponenter till fordonsindustrin, med så pass mycket som 50 procent enligt Ulrika Brohede, Swerim.

Det finns potential att förbättra effektiviteten i produktionen av sätthärdade...

Läs mer


ebm-papst lanserar nya fläktar för kommersiella fordon

ebm-papst har en stark marknadsposition inom segmenten tåg, transport samt kommersiella...

Läs mer


Mest lästa



















Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)infrasverige.se
Annonsering
annons(at)infrasverige.se